27 Ιουνίου, 2025

Παρουσίαση του έργου «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος:από τις Αιγές στην Οικουμένη»

 



Στην επέτειο του θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή στην Βαβυλώνα τον Ιούνιο του 323 π.Χ., η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας παρουσιάζει στο κοινό το έργο «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος: από τις Αιγές στην Οικουμένη», που ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΕΠΑνΕΚ 2014-2020».

Πρόκειται για μία δικτυακή πύλη αφιερωμένη στον Μέγα Αλέξανδρο, η οποία δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να παρακολουθήσει μία συνθετική, επιστημονικά έγκυρη και εύληπτη παρουσίαση της πορείας του ήρωα στην ιστορία και στον μύθο, αλλά και όλων εκείνων των ιστορικών εξελίξεων που οδήγησαν στην δημιουργία της Ελληνιστικής Οικουμένης.

Βασικό στοιχείο του Εικονικού Μουσείου αποτελούν οι εξειδικευμένες βιντεολήψεις εκατοντάδων μνημείων, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, που βρίσκονται στην Ελλάδα, την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Ιορδανία, αλλά και οπτικό υλικό από μουσεία και χώρους και άλλων περιοχών που εμπλουτίζουν την αφήγηση.

Στο επίκεντρο του εικονικού μουσείου βρίσκεται η συνοπτική αφήγηση του πρώτου επιπέδου, από το οποίο ο επισκέπτης διαδραστικά μπορεί να εμβαθύνει, προχωρώντας στο δεύτερο, όπου θα βρει ένα πλήθος πολυμεσικά αντικείμενα, οργανωμένα σε επτά θεματικές ενότητες. Ψηφιακά παιχνίδια και πολλές συμπληρωματικές πληροφορίες (κείμενα, εικόνες, στοιχεία βιβλιογραφίας κλπ.) μπορεί κανείς να βρει στην βιβλιοθήκη, που αποτελεί το τρίτο επίπεδο του μουσείου.

Η παρουσίαση του έργου στο κοινό θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 28 Ιουνίου, στις 7 μ.μ., στο Κεντρικό Μουσειακό Κτήριο του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών. Η εκδήλωση θα συνδυαστεί με τα εγκαίνια της φωτογραφικής έκθεσης «Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;», με εικόνες από την Κεντρική Ασία, που οργανώθηκε με την υποστήριξη των Φίλων του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών.

Την εκδήλωση, στην οποία θα ακουστεί η μουσική που συνέθεσε ειδικά για το ψηφιακό μουσείο ο Δημήτρης Μυστακίδης, θα προλογίσει η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας Δρ Γεωργία Στρατούλη. Ο φωτογράφος-περιηγητής Πάρης Γαβριηλίδης θα μεταφέρει την εμπειρία του από την σύγχρονη «παρουσία» του Αλέξανδρου στο Ουζμπεκιστάν και το Τατζικιστάν. Η Δρ Αγγελική Κοτταρίδη, επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων και πρόεδρος του συλλόγου Φίλων του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών, θα παρουσιάσει συνοπτικά το έργο και το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μεγάλη προβολή την ταινία, που αποτελεί την επιτομή της αφήγησης του ψηφιακού μουσείου.

Υπεύθυνη για την σχεδίαση και την υλοποίηση του έργου ήταν η Δρ Αγγελική Κοτταρίδη, η παραγωγή έγινε από την κοινοπραξία των εταιρειών Altervision – Πολύπτυχον. Ιδιαίτερα εποικοδομητική σε όλα τα επίπεδα υπήρξε η συνεργασία με την διαχειριστική αρχή του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΕΠΑνΕΚ 2014-2020».

Το «Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος:από τις Αιγές στην Οικουμένη» θα είναι προσβάσιμο από την Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 στην ιστοσελίδα

 

https://alexanderthegreatmuseum.gr/


12 Ιουνίου, 2025

Modern historians about Macedonia –N. G. L. Hammond

 



 

Quote:

 Hesiod would not have recorded this relationship, unless he had believed, probably in the seventh century, that the Macedones were a  greek speaking.The next evidence comes from Persia. At the turn of the sixth century the Persians described the tribute - paying peoples of their province in Europe, and one of them was the ‘yauna takabara’, which meant “Greeks wearing the hat”.



There were Greeks in Greek city-states here and there in the province, but they were of various origins and not distinguished by a common hat. However, the Macedonians wore a distinctive hat, the kausia. We conclude that the Persians believed the Macedonians to be speakers of greek. Finally, in the latter part of the  fifth century a Greek historian, Hellanicus, visited Macedonia and modified Hesiodus genealogy by making Macedon not a cousin, but a son of Aeolus, thus bringing Macedon and his descendants  firmly into the Aeolic branch of the greek speaking family.Hesiod, Persia, and Hellanicus had no motive for making a false statement about the language of the Macedonians, who were then an obscure and not a powerful people. Their independent testimonies should be  accepted as conclusive.”

pages 12 -13

 

 

Quote:

 As we have mentioned in Chapter I, Perdiccas and his brothers came from Argos and Peloponnese. They were members of the Royal house of Argos, the “Teminidae”, descendants of Temenus, whose ancestor was Heracles, son of Zeus; it was this Temenus who led the Dorian tribes into the Argolid and founded Dorian Argos late in the 12th century. Thus Perdiccas came to Macedonia with the aura of divine favor, and he could claim that the Temenidae and the Argeadae were both descended from Zeus and so were diogeneis. To Greeks of the classical period the Temenid name was well known. 



Thus the oracle which was concerned post eventum with he following of the new capital, Aegeae, by Perdiccas began with the line “The noble Temenidae have royal rule over a wealth producing land. Herodotus made a special point of emphasizing that the royal house of Macedonia was Greek by descent, and Thucydides, who questioned much of what Herodotus said, concurred with him in calling the Macedonian kings “Temenidae from Argos”. Almost a century later Isocrates wrote to Philip II, saying “Argos is your fatherland”, and he asked Philip to emulate his father [Amyntas], the founder of the monarchy [Perdiccas], and the originator of the family (Heracles).

page 18

 

Quote:

 

The matter is of only academic interest to a few scholars today. No one in Antiquity doubted the truth of the clam.

page 19

 

 

 

The Macedonian State:The Origins, Institutions and History,N. G. L. Hammond ,1989



21 Μαΐου, 2025

Θεσσαλονίκη:5η Πανελλήνια Χορευτική Συνάντηση Μακεδόνων

 



Μία εορτή του Μακεδονικού Ελληνισμού.

Πανδαισία φορεσιών και ήχων από όλη την Μακεδονία.

Εκατοντάδες χορευτές και χορεύτριες με τοπικές παραδοσιακές φορεσιές χόρεψαν αυθεντικούς παραδοσιακούς Μακεδονικούς χορούς.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολ. Συλ. Μακεδόνων,«Παμμακεδονική Ένωση Ελλάδος»

ΑΙΓΙΔΑ:Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,Δήμος Θεσσαλονίκης





ΧΟΡΗΓΟΙ:

Γκατζούλη Νίνα ,π. Πρόεδρος Παμμακεδονικής Ένωσης ΗΠΑ

Παπαθανασίου Αμύντας,π. Πρόεδρος Παμμακεδονικής Ένωσης Ν. Αφρικής

Γιαννακάκης Χρήστος, π. Πρόεδρος Παμμακεδονικής Ένωσης Ελλάδος (1991)

 

ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

Ένωση Δημοσιογράφων Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου

ΧΟΡΩΔΙΑ:

Πολιτιστικός Σύλλογος «ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ» Θεσσαλονίκης

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ:

ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ   

Εθελοντική, Διασωστική, Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση.




 

Συμμετείχαν:

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ "Η ΠΕΛΛΑ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΚΡΗΝΙΔΩΝ

ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΟΣ  ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ ΔΡΑΜΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΗΣ ΒΡΥΣΗΣ

ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΗΓΕΝΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΘΕΡΜΗΣ «Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»    

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΘΑΣΟΥ «ΒΑΚΧΟΣ»

ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΦΕΝΔΑΜΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ "ΠΆΛΙΑΝΗ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΦΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ  "Ο ΖΙΑΖΙΑΚΟΣ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΑΛΤΟΤΟΠΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ  ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΜΜΟΥΔΙΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΛΙΣΤΡΑΤΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΤΑΡΤΣΟΒΙΤΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΠ. ΞΥΛΟΤΡΟΝΩΝ  "Ο Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ"

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΠΙΝΔΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΜΑΝΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΟΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΜΟΝΙΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΜΑΧΩΝ "ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΟΙ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΥΜΠΑΣ ΣΕΡΡΩΝ

ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ ''ΤΟ ΠΡΑΒΙ''

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΤΩ ΚΑΜΗΛΑΣ ΣΕΡΡΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΣΕΡΡΩΝ «Η ΓΕΡΑΚΙΝΑ»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΕΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΘΕΛΙΝΟΥ

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙΝΟΥΣΑΣ           

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΩΛΑΚΑ

ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡ. Σ. ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΔΡΑΜΑΣ «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ & ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ Σ. ΠΑΓΟΝΕΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ Π. Σ. ΝΙΚΗΣΙΑΝΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ «Ο ΑΡΑΠΗΣ»

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΗΓΕΝΩΝ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ "ΝΙΚ. ΛΟΥΣΗΣ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ Η "ΜΕΡΑ"

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΑΔΙΩΝ "Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΎΛΛΟΓΟΣ ΚΑΤΕΡΊΝΗΣ  "ΔΡΥΆΝΙΣΤΑ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΜΠΟΧΩΡΙΟΥ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ "ΟΙ ΠΑΙΟΝΕΣ"

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΝΩ ΜΗΤΡΟΥΣΙΟΥ « Η ΔΗΜΗΤΡΑ»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΚΑΙ ΘΡΑΚΩΝ ΦΥΛΗΣ

ΛΑΟΓΡ. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ - ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΡΟΔΟΠΟΛΗΣ "Η ΠΡΟΟΔΟΣ"

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΛΩΝ ΔΕΝΔΡΩΝ

ΠΟΛΙΤ. ΣΥΛ. ΜΕΤΕΩΡΩΝ-ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ ''ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ''

ΠΟΛΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΑΡΩΠΟΥ ΄΄ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ΄΄

ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΟΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ ΣΕΡΡΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΑΣ

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΡΥΣΟΧΩΡΙΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΡΩΜΝΙΩΤΩΝ ¨ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ¨

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΡΥΜΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΩΝ ΠΟΛΥΠΛΑΤΑΝΟΥ "Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ"

ΛΥΚΕΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΙΝΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΥΡΟΧΩΡΙΟΥ "ΕΜΠΝΕΟΟΣ"

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΣΜΕΝΟΥ  ΣΕΡΡΩΝ







Hans-Georg Gadamer erzählt die Geschichte der Philosophie

      Wie es anfing - Thales, Heraklit, Platon, Aristoteles     Hellenismus und Weltbürgertum - Epikur, die Stoa und Plotin         Moral u...